Οι στόχοι των 2 υποέργων έχουν ως έξης:
1. Υποέργο 1
Στόχος του υποέργου 1, το οποίο υλοποιείται από το Πανεπιστήμιο Κρήτης, αφορά την αποτύπωση και μοντελοποίηση των διαδικασιών της λειτουργικής διασύνδεσης των ΠΦΥ. Ως αντικείμενο του υποέργου είναι η μελέτη της λειτουργικής διασύνδεσης όλων των φορέων πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας (ΠΦΥ): α) μεταξύ τους (από έναν φορέα ΠΦΥ) και β) με τις υπηρεσίες νοσοκομειακής περίθαλψης (δευτεροβάθμιας- τριτοβάθμιας) στο πλαίσιο της ολοκληρωμένης φροντίδας με την χρήση ενιαίων προτύπων- διαδικασιών ποιότητας. Πιο συγκεκριμένα μπορούμε να διαχωρίσουμε το Υποέργο 1 σε 3 επιμέρους ενέργειες:
- Ανάπτυξη και εφαρμογή μεθοδολογίας αναλυτικής καταγραφής και αποτίμησης της λειτουργικής διασύνδεσης των φορέων ΠΦΥ μεταξύ τους, καθώς και με τις μονάδες νοσοκομειακής περίθαλψης
- Ανάπτυξη και εφαρμογή μεθοδολογίας ηλεκτρονικής αποτύπωσης των διαδικασιών λειτουργικής διασύνδεσης των φορέων ΠΦΥ αλλά και της σύνδεσής τους με τις μονάδες νοσοκομειακής περίθαλψης
- Μελέτη και ανάπτυξη ηλεκτρονικού εργαλείου για την τήρηση, στατιστική επεξεργασία και συσχέτιση των διαδικασιών εφαρμογής της λειτουργικής διασύνδεσης των φορέων ΠΦΥ
- Ανάπτυξη υλικού για τη διαχείριση της αλλαγής
Το νέο μοντέλο ροής εργασιών αλλά και το σύστημα καταγραφής και ηλεκτρονικής μοντελοποίησης των επιλεγμένων προτύπων διαδικασιών λειτουργικής διασύνδεσης των μονάδων ΠΦΥ που θα δημιουργηθούν θα χρησιμοποιηθούν στο Υποέργο 2 μέσω πιλοτικής εφαρμογής.
2. Υποέργο 2
Το Υποέργο 2, το οποίο και θα ολοκληρώσει την Πράξη, έχει ως στόχο την εφαρμογή του νέου αυτού μοντέλου λειτουργικής διασύνδεσης, που θα δημιουργηθεί από την υλοποίηση του Υποέργου 1 με τις υπηρεσίες νοσοκομειακής περίθαλψης, δημόσιας υγείας και κοινωνικής φροντίδας στα πλαίσια του ενιαίου χώρου ΠΦΥ καθώς και με του Δημοσίου, ΕΟΠΠΥ, ιδιωτικών φορέων, κ.α. με την χρήση πάντα ενιαίων προτύπων- διαδικασιών ποιότητας. Απαραίτητη είναι η αναδιοργάνωση και βελτίωση της λειτουργία των Μονάδων ΠΦΥ, μέσω της αναμόρφωσης και της ενίσχυσης της λειτουργικής διασύσνδεσής τους με την αξιοποίηση σύγχρονων εργαλείων και μεθόδων διοίκησης και ποιότητας. Οι ενότητες υλοποίησης του έργου μπορούν να διαχωριστούν σε 4 κατηγορίες:
- Ανάπτυξη υπηρεσίας Help Desk (ολοκληρωμένο σύστημα καταγραφής του συνόλου των συμβατών παρατηρήσεων, επικοινωνία με χρήση διαφορετικών μέσων, ειδική web εφαρμογή για την οργάνωση και παρακολούθηση των αιτημάτων, προτάσεις βελτίωσης/ επέκτασης των εργαλείων που χρησιμοποιούνται και των εφαρμογών που προσφέρονται)
- Εφαρμογή του μοντελοποιημένου συστήματος
- Ενημέρωση και εκπαίδευση των χρηστών
- Στρατηγική δημοσιότητας και διάχυσης των αποτελεσμάτων του έργου